rady a odporúčania

 

Niekoľko rád a odporúčaní pre príjemný pocit z cvičenia:

  • Buďte vytrvalí a dodržiavajte pravidelnosť. Ak sa rozhodnete pre cvičenie, na začiatku je veľmi dôležité, vytvoriť si pozitívne návyky. A vytrvať a dodržiavať pravidelnosť, nech sa deje, čo sa deje.
  • Načasujte sa. Vypočítajte si, ako dlho vám trvá cesta na miesto cvičenia a zadajte si pripomienku v telefóne, alebo nastavte budík  a nevytvárajte si stres zo zdanlivého nedostatku času. Prichádzajte aspoň  10 – 15 minút pred začiatkom cvičenia. Začíname meditáciou. 
  • Uvoľnenosť. Urobte všetko pre vaše pohodlie. Zaobstarajte si na cvičenie pohodlný a voľný odev a mäkkú obuv s tenkou podrážkou. Používajte ich iba na toto cvičenie.
  • Pred cvičením prelaďte. Starosti sa usilujte vypustiť z mysle a nenoste ich so sebou do telocvične, ako obrovský batoh. Vytvorte si priestor iba pre seba a svoj relax. Vypnite mobilné telefóny aj seba.
  • Sebaprijatie a úcta k sebe aj k ostatným. Neporovnávajte sa s ostatnými a nehodnoťte negatívne. Nepodceňujte seba, ani iných. Plne sa sústreďte na svoju prácu s telom a mysľou. Trénujte koncentráciu. Cvičíte predsa iba kvôli sebe a pre seba, pre radosť. Aj výsledok je, aj bude, iba o vás a iba pre vás. Sústreďte sa na seba s úctou a seba prijatím. Rovnako vnímajte aj ostatných. Môžete si zaviesť tajči denníček a po čase sa porovnávať so sebou v minulosti.
  • Pracujete samostatne, ale predsa, spoločné cvičenie je aj tímová práca. Zdieľate a prežívate vzájomnosť. V dobrej tímovej práci je rivalita a súperenie prekážkou. V praktikovaní tajči a či kung ide o harmóniu a integritu a nie je dôvod pre konkurenčné naj. Všetci ste jeden tím a máte rovnaký cieľ. Súznenie, priateľskosť, dobromyselnosť a dobroprajnosť robia zázraky.
  • Harmonizujte sa. Nalaďte sa pozitívne, použite imagináciu a zotrvajte v príjemnom naladení. Usilujte o bdelosť. Napĺňajte sa pozitívnymi a harmonizujúcimi pocitmi. Cvičte s radosťou a s láskou. Tešte sa už vopred na cvičenie.
  • Čas, ktorý máte vyhradený na praktikovanie tajči a čikung,  považujte za dar, čo ste si venovali sami sebe pre svoj oddych, regeneráciu, relax, radosť a zdravie. A to sú priority, ktoré nezamieňajte a nedajte si ich vziať. Doprajte si. Prestaňte sa sťažovať a praktikujte.                                                                                                         
  • Usilujte o pestovanie priateľskej a pozitívnej atmosféry a o dobrú a podnetnú komunikáciu. Možno máte otázky, neváhajte, pýtajte sa a komunikujte otvorene. 
  • Teším sa na stretnutie, vitajte v Klube priateľov terap tajči, čikung a meditácia. Viera Spring    
  • POZRI  Tréningy tajči/čikung taiji/qigong tai chi/chi kung